Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Handlingsnotat ifm. skoleudviklingssamtalen 2024

Ønskede udviklingsområder 

Professionelle læringsfællesskaber med rul, kontrakter og TUS 

Vi arbejder med PLF ved, at:

  1. Vi fortsætter vores arbejde med PLF i hvert team. Disse fællesskaber er centrale for at styrke samarbejdet mellem lærere og evt. pædagoger og sikre løbende professionel udvikling.

  2. Teamudviklingssamtaler: Hvert team vil deltage i individuelle teamudviklingssamtaler med nærmeste leder. Disse samtaler vil være fokuseret på at fremme samarbejdet, skabe psykologisk tryghed og styrke den relationelle koordinering.

  3. Vores vejledere er i et fast rul for, hvornår de har ugentlige timer med i klasserne samt møder med de enkelte teams hver anden uge. Særligt for heldagsafdelingen er: Vores vejledere vil spille en vigtig rolle i understøttelsen af teamudviklingssamtalerne og den generelle kompetenceudvikling i afdelingen.

Mangfoldighed og deltagelsesmuligheder for alle i et forældreperspektiv

Vi arbejder med forældrenes forståelse af mangfoldighed ved at:

  1. Synliggøre vores elevsyn. Fx ved at vi på forældremøder synliggør, at ”sammenhold om børnene giver sammenhold mellem børnene” (Skole og Forældre)

  2. Synliggørelse af principper for klassedannelse og holddannelse.

  3. Synliggøre vores principper for kommunikation med Aula

  4. Lave en konkurrence for eleverne om mangfoldighed

  5. Kommunikere med forældrene om vores læringslaboratorier og løbende arbejde med mikrohandlinger.

Ungedidaktik: Skærmfri dage og trivselsdage i UM & Holddeling i HA

Ungemiljøet:

  1. Vi vil med tiltagene ugentlige skærmfri-dage, og månedlige trivselsdage skabe en hverdag der skiller sig ud fra den vi kender i dag. Det være sig anderledes undervisning, hvor elementer som praksisfaglighed kommer til at spille en større rolle. Vi ønsker at eleverne får mulighed for at tilgå opgaver på flere forskellige måder. Vi håber at se mere levende og nærværende fællesskaber, hvor eleverne ser hinanden i øjnene og taler med hinanden ansigt til ansigt. 

  2. Vi vil i medarbejdergruppen udarbejde kriterier for hvad vi håber at opnå. Vi vil formulere tegn i undervisningen til brug i en systematisk formativ evaluering. Vi vil fokusere på at indhente data fra eleverne løbende, ved at inddrage dem i de formative evalueringer. 

  3. Vi vil lave en struktur for evaluering på afdelingsmøder til kommende skoleår. Eleverne skal opleve at blive inddraget mere i evaluering af og planlægning af undervisning og trivselsdage. Eleverne skal også opleve, at ikke alle dage er ens. Vi vil arbejde på at eleverne tydeligt oplever hvordan deres perspektiv er tænkt ind. Vi skal blive klogere på hvordan vi gør dette.

Heldagsafdelingen:

  1. I kommende skoleår introducerer vi vores nye "Ungedidaktik", hvor eleverne i UA og UB vil blive blandet på tværs af klasserne i fagene dansk og matematik samtidig med at nogle elever vil opleve disse fag med praksisorienterede aktiviteter såsom ADL. Dette vil muliggøre en endnu bedre differentiering og skabe et mere dynamisk læringsmiljø, der passer til den enkelte elevs behov. Eleverne vil fortsat være sammen med deres stamklasser i andre fag.